[okänt nummer] [olivia emdebrant edlund]

[okänt nummer] [olivia emdebrant edlund]

måndag 29 april 2013

födelsedagsfirande del. 1






igår fyllde jag ju arton år, vilket jag har tjatat om lite. men i fredags var det iallafall dagen så jag firade med min fina pojkvän adam. jag hade fått instruktioner om att komma till hans lägenhet prick klockan åtta och när jag var framme fick jag inte ringa på dörren, utan jag skulle smsa. så väl framme smsade jag och fick ett svar att jag skulle vända mig om utanför dörren och blunda, "för du får inte se mig" sa han. när jag stod där och blundade och skrattade så hörde jag dörren låsas upp för att sedan låsas igen, och strax efter fick jag ett sms om att jag kunde titta och vända mig igen. där, på golvet framför dörren låg en lapp där det stod "lås upp" och en nyckelknippa ovanpå. så jag låste upp dörren och möttes av ännu en lapp. på den stod det att jag skulle läsa riktigt noga på alla lappar från och med den och följa alla instruktioner. jag leddes runt i lägenheten till olika små lappar med olika små presenter som jag hade önskat mig, samt instruktioner om hur jag skulle komma vidare och hitta nästa lapp med nästa present, innan jag fick tillåtelse att komma ut på balkongen. och där ute, satt han lika fin som alltid, i sin svarta polo och klingande halsband och hade dukat upp ett borde med pannkakor, två sorts sylt och grädde, vitt vin, rosor och mysig musik. just då var det inte så fasligt kallt ute, men vi kunde trots allt inte sitta utan jackor. åt ena hållet kunde vi ses solen gå ner och allt var så himla vackert. vi satt där så länge och åt, pratade, skrattade, värmde varandras tår och händer och jag öppnade presenten som jag fick av hans mamma vilket innehöll ett doftljus samt en lavendeltvål. när solen väl var borta bakom horisonten gick vi in till värmen igen, satte på en fin film och jag somnade som nästan alltid snabbt nära honom. så himla fint firande, jag älskar honom, massa.

Ten Tigers
First Fires

14 kommentarer:

  1. Åh grattis i efterskott finaste du! Och gud, vilken fin pojkvän du har, så himla mysigt.

    SvaraRadera
  2. Anonym4/30/2013

    Gud så mysigt <3

    SvaraRadera
  3. Svar: Ja, de är så sköna och fina! Funderar starkt på att köpa ett par röda med! (:

    SvaraRadera
  4. fin blogg du har, ta gärna en titt på min blogg:)

    SvaraRadera
  5. Men vad underbart <3 fin blogg du har förresten

    SvaraRadera
  6. Åh vad gulligt :) grattis i efterskott också

    SvaraRadera
  7. Åh vilken fin blogg du har! Och det ser supermys ut, grattis i efterskott :)

    SvaraRadera
  8. Men, superfint. Och grattis i efterskott

    SvaraRadera
  9. åh vilket fint firande!!

    SvaraRadera
  10. Men alltså dögulligt!

    SvaraRadera
  11. alltså, hur fint.. <3

    SvaraRadera
  12. alltså åh vad mysigt och fint!!

    SvaraRadera
  13. alltså åå hur fiiint

    SvaraRadera